Popoln korak?

Iztok Kovač

Čeprav danes plesna tehnika kot dogma ni več tako izpostavljena in ključna, kot je bila za organizacijo in ustvarjanje baleta, je korak še vedno osnovna prvina in sinonim plesa. Že leta 1589 zasledimo prvi traktat o pravilnem položaju plesalčevih stopal, leta 1725 pa koreograf Charles-Louis Beauchamp izoblikuje 5 pozicij za noge, na katerih bazirajo baletni koraki. Skozi stoletja so koraki ostajali isti, spreminjali se le vzorci interpretacij - kot moda, ki je neke vrste množični značaj določenega časa.


Premiera: 01.02.2001
Cankarjev dom, Ljubljana

Dandanes, ko ples in igro združuje in povezuje, oziroma zabrisuje izraz ambivalence, se pojavlja vprašanje, v kolikšni meri se koreograf in plesalec sploh še sprašujeta o popolnosti koraka. Koliko je danes to za koreografa še relevantno, zanimivo ob izobilju multimedijalnih, inštalacijskih, performerskih tehnik, ki odvračajo od bistva plesa in nalagajo odgovornost novih razmerij. Koliko je koreografova potreba še vedno poznati plesni slovar in na primer ločiti med pliéjem in tenduejem?

Ali lahko korak sam po sebi pripelje plesalca k perfekciji ali pa mora plesalec uskladiti tudi svojo emotivno in intelektualno virtuoznost? (Karla Železnik)

Sodelujoči

koncept in koreografija
Iztok Kovač

ustvarjalci in izvajalci
Maja Delak
Rebecca Murgi
Rosalia Ortega Fernandez
Aleš Hadalin
Iztok Kovač
Mike Winter

izvirna glasba
Uroš Rojko

scenografija
Samo
Miran Mohar
Jaka Šimenc

oblikovanje luči
Jaka Šimenc

kostumografija
Uroš Belantič

video projekcije
Sašo Podgoršek
Slavko Hren
Slobodan Jokić

orkester
Orkester Slovenske filharmonije

dirigent
Marko Letonja

studijski glasbeniki
Uroš Rojko,
Christoph Kirschke,
Aleš Hadalin
Nikola Sekulović
Vili Fajdiga

besedilo
Aleš Hadalin
Iztok Kovač
Samo

prevod
Tadej Zupančič,
Mike Winter
Stephen Jay-Taylor

tehnični direktor
Jaka Šimenc

grafično oblikovanje
Samo
Yu-Ra

fotografija
Dejan Habicht

produkcija:
EN-KNAP

zasnova produkcije
Valter Kobal

izvršni producent
Karla Železnik

asistent izvršnega producenta
Jožko Rutar

koprodukcija
Szene Theater Salzburg
TANZ Bremen 2001

sponzorji
Mladina
ŠOU v Ljubljani
Vitrum

video projekcije so bile realizirane v sodelovanju s
TV Slovenija
Filmskim skladom RS

za pomoč pri produkciji glasbe se zahvaljujemo
Experimentalstudiu der Heinrich-Strobel-Stiftung iz Freiburga, Orkestru Slovenske filharmonije, NSK, studiu Glasbeni arboretum, Michaelu Ackerju, Reinholdu Braigu, Boru Turelu, Miru Prljaæi in Dragu Kocišu. Hvala Študentskim domovom v Ljubljani. Posebna zahvala Samu za pomoč in svetovanje pri nastajanju predstave, Sašu Podgoršku za pomoč pri realizaciji video projekcij in Tini Janežič za plesno podvajanje.

Predstava je nastala s finančno podporo Ministrstva za kulturo RS
in Mestne občine Ljubljana – oddelek za kulturo.